środa, 20 marca 2013

Ważność kursu na prawo jazdy, jak wrócić do ponownych egzaminów?

Ważność kursu na prawo jazdy: Ważne są wszystkie kursy prawa jazdy, które zostały rozpoczęte po 1.07.1998 roku!!!

Jak wrócić do ponownych egzaminów na prawo jazdy po przerwie?

  • Sytuacja nr 1 - kursant zdawał już egzamin na prawo jazdy - w takiej sytuacji należy udać się do Wydziału Komunikacji zgodnym z miejscem zameldowania i napisać podanie z prośbą o przesłanie papierów do Ośrodka Egzaminacyjnego. Jeśli papiery będą już w Ośrodku Egzaminacyjnym, to najlepiej umówić się na egzamin teoretyczny - zdać go, a potem umówić się na egzamin praktyczny - zdać go! Można też zdawać egzamin teoretyczny i praktyczny w tym samym dniu, to już zależy od kursanta, my napisaliśmy jak jest najlepiej!
  • Sytuacja nr 2 - kursant ukończył kurs na prawo jazdy, ale nie zdawał egzaminu na prawo jazdy - w takiej sytuacji należy udać się Ośrodka Szkolenia Kierowców, wziąć swoje papiery, sprawdzić, czy badanie lekarskie jest jeszcze ważne, czy zdjęcia są aktualne, a następnie komplet papierów złożyć w Ośrodku Egzaminacyjnym. Potem umówić się na egzamin teoretyczny - zdać go, a następnie umówić się na egzamin praktyczny - zdać go! Można też zdawać egzamin teoretyczny i praktyczny w tym samym dniu, to już zależy od kursanta, my napisaliśmy jak jest najlepiej!
  • Sytuacja nr 3 - kursant nie ukończył kursu na prawo jazdy - należy udać się do Ośrodka Szkolenia Kierowców i ukończyć kurs na prawo jazdy. Po ukończeniu kursu wziąć swoje skompletowane papiery (sprawdzić ważność badania lekarskiego, czy zdjęcie jest aktualne) i złożyć je w Ośrodku Egzaminacyjnym. Umówić się na egzamin teoretyczny - zdać go, a następnie umówić się na egzamin praktyczny - zdać go! Można też zdawać egzamin teoretyczny i praktyczny w tym samym dniu, to już zależy od kursanta, my napisaliśmy jak jest najlepiej!
  • Sytuacja nr 4 - szkoła nauki jazdy w której robiliśmy kurs na prawo jazdy nie istnieje - papiery kursanta znajdują się w Wydziale Komunikacji zgodnym z miejscem zameldowania.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą kursów prawa jazdy - Klik, oraz do odwiedzania strony kontakt z Elka School - Klik.

128 komentarzy:

  1. Witam, a jak to się ma do nowych przepisów? Wszystkie dokumenty są w Urzędach, a kursant i szkoła dysponuje numerem kandydata na kierowcę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osoby, które robiły kurs prawa jazdy przed wprowadzeniem zmian (przed 19 stycznia 2013) nie potrzebują numeru PKK!

      Jeśli kursant zdawał już egzamin na prawo jazdy, a było to ponad rok temu, to jego papiery są w Wydziale Komunikacji. Trzeba się udać do Wydziału Komunikacji, który jest zgodny z miejscem zameldowania i napisać podanie z prośbą o przesłanie papierów do Ośrodka Egzaminacyjnego!

      Jeśli kursant nie odebrał jeszcze papierów ze szkoły nauki jazdy, to także nie potrzebuje numeru PKK - tak jak wyżej napisałem.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
    2. Witam. Dwa lata temu zrobiłam kurs w szkole jazdy, wyjeździłam godziny,został mi tylko egzamin wewnętrzny, do którego podejdę po wykupieniu 10h jazd dodatkowych. Moje pytanie dotyczy dokumentów pkk, mianowicie 2 lata temu miałam inne nazwisko, co w takiej sytuacji, czy dokumenty mi poprawią po okazaniu starego i nowego dowodu, czy wszystko od nowa, jak to wygląda?

      Usuń
    3. W tej sprawie proszę udać się do Wydziału Komunikacji, pozdrawiamy, Elka School

      Usuń
  2. PODSUMOWUJĄC: Jeśli kursant robił kurs przed wprowadzeniem zmian, czyli przed 19 stycznia 2013 roku, to bez względu na to gdzie znajdują się jego papiery, nie potrzebuje numeru PKK.


    ELKA SCHOOL

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odpowiedź. Dla starych zasad jest to jasne, ale jak to się ma do osób, które zrobiły kurs na nowych zasadach i 1) zdawały egzamin, nie udało się, robią przerwę a) pon. roku, pow. roku 2) ukończyły kurs, ale nie zdawały egzaminu 3) nie ukończyły kursu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upewnimy się i odpowiemy na to pytanie wieczorem.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
    2. 1. a) papiery zostają w Ośrodku Egzaminacyjnym
      b) papiery zostają odesłane do Wydziału Komunikacji, który jest zgodny z miejscem zameldowania

      2. a) jeśli osoba ukończyła kurs, ale nie zabrała papierów ze szkoły nauki jazdy, to one cały czas zostają w niej
      b) jeśli osoba zabrała papiery to trzyma je u siebie w domu lub zanosi do Ośrodka Egzaminacyjnego

      3. Papiery zostają w Szkole Nauki Jazdy


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  4. Witam. 2 lata temu przerwalem kurs na prawo jazdy w pewnej szkole nauki jazdy. Na wszystkich godz lekcji oraz jazd bylem raz podeszlem do egzaminu wewnetrznego ktorego nie zdalem i z przyczyn osobistych nie przystapilem ponownie. Czy moge jeszcze przystapic do tego egzaminu i dokonczyc prawo jazdy czy moj kurs jest juz nie wazny ??
    Licze na odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurs jest nadal ważny, proszę udać się do Ośrodka Szkolenia Kierowców w którym robił Pan kurs, tam dowie się Pan wszystkiego, chyba, że ma Pan jakieś konkretne pytania, to proszę pytać tutaj :)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  5. Witam,
    Czy jest określona ważność kursu? Jeśli swój ukończyłem w kwietniu 2012 roku i w tym czasie podchodziłem do egzaminów to do kiedy będzie on obowiązywał?
    Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie wiadomo dokładnie. Jeśli zmienią się przepisy to wtedy zostanie to ogłoszone, póki co Pana kurs jest cały czas ważny.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  6. witam
    Jeżeli chcę zmienić Word to czy muszę blokowć numer pkk w starym Wordzie i iść do starostwa powiatowego aby mi wydali numer pkk i z tym numerem zapisać się w nowym Wordzie?.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawa jest bardzo skomplikowana ze względu na 2 różne systemy. Wydaje nam się, że zgodnie z ustawą WORD musi "zwrócić", "odblokować" PKK do starosty, aby nowy nowy WORD mógł go pobrać i dokonywać zmian podczas zapisu na egzamin. Nie będzie trzeba robić nowego PKK.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  7. a co jesli kurs mam zrobiony ale 5 lat temu i na egzamin teoretyczny sie zapisalem ale nie przystapilem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurs jest ważny, pana dokumenty znajdują się w Wydziale Komunikacji, który jest zgodny z Pana miejscem zameldowania.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  8. A ja mam taki problem ze mam ukończony kurs bylem nawet zapisany na egzamin teoretyczny i praktyczny w tym samym czasie ale sie nie wstawilem na niego.W takim razie musze jechac do wydzialu komunikacji ? Zaznaczam ze bylo to z 2 lata temu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokumenty znajdują się w Wydziale Komunikacji.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  9. Witam.
    Rozumiem z poprzednich wypowiedzi że jeżeli kurs mam ukończony w 2001, dokumenty wybrałem z wydziału komunikacji to teraz wystarczy zrobić badania i egzamin??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Badania - umówić się na egzamin, a potem egzamin teoretyczny, a na końcu praktyczny.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
    2. Dzisiaj byłem w ośrodku gdzie zrobiłem kurs w 2005 roku, posiadam dokumenty, rozumiem też z wcześniejszych wypowiedzi, że dokumenty znajdują się w Wydziale Komunikacji. Niestety gość z którym rozmawiałem powiedział, że z powodu wejścia w życie w styczniu nowej ustawy, kurs który zrobiłem jest nieważny. Jak jest rzeczywiście bo czytając powyższe posty jestem trochę zbity z tropu. Czy LOK chce naciągnąć mnie na dodatkowe koszty czy faktycznie kurs jest nieważny? Dziękuję, pozdrawiam.

      Usuń
    3. Pana kurs jest ważny. Jeśli ma Pan problemy z Ośrodkiem Szkolenia proszę go zmienić na inny ;-)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  10. Witam. Kurs robiłam w 2002 r. i podchodziłam do egzaminu teoretycznego w WORD w Pile. Tym razem chciałabym przystąpić do egzaminu w ZORD w Koszalinie. Z tego co tutaj wyczytałam, to kurs jest nadal ważny a moje dokumenty są w Wydziale Komunikacji. Ale od tamtej pory minęło trochę latek i mój adres zameldowania się zmienił na inny powiat. Więc co ma teraz zrobić po kolei by móc przystąpić do egzaminu na prawo jazdy i gdzie ( w którym wydziale ) są moje dokumenty?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokumenty są pewnie w Wydziale Komunikacji w Pile, z tego co zrozumiałem. Proszę się tam udać i poprosić o przesłanie dokumentów do ZORDu w Koszalinie.


    ELKA SCHOOL

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam.

    Kurs na prawo jazdy ukończyłam w 2008 roku. Od 2010 do teraz miałam przerwę. Wyczytałam, że mój kurs jest ważny i że muszę udać się do miejscowego Wydziału Komunikacji z prośbą o przesłanie dokumentów do WORDu.

    Ale mam wątpliwości co do wymaganych dokumentów. Czy wszystkie wymagane dokumenty znajdują się w Wydziale Komunikacji i po przesłaniu do WORDu, mogę pojechać zapisać się na egzamin?

    Czy muszę zdobyć nowe orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do prowadzenia pojazdów (jeżeli tak, to gdzie) i udać się do ośrodka, w którym odbyłam kurs po zaświadczenie o ukończeniu kursu?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witamy

    Proszę pójść do Wydziału Komunikacji, tam wyciągną Pani papiery i powiedzą Pani, czy orzeczenie jest jeszcze ważne. Proszę także poprosić o przesłanie dokumentów do Ośrodka Egzaminacyjnego.


    ELKA SCHOOL

    OdpowiedzUsuń
  14. witam
    Mam prawo jazdy od 15 lat ale niestety przekroczylem 25 punktów karnych i zostałem skierowany na egzamin teoretyczny i praktyczny--zdałem teoretyczny a nie zdałem praktycznego .Czy muszę następnym razem w drugim podejściu jeszcze raz zdawać teoretyczny i praktyczny ?czy tylko praktyczny ? dla mnie to bardzo ważna informacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy

      Niestety przy każdym podejściu trzeba zdawać teorię oraz praktykę.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  15. Witam serdecznie,
    bardzo proszę o podpowiedź co można uczynić w sytuacji, gdy osoba posiada zaliczony kurs ( na który uczęszczała kilka lat temu) i jedno negatywne podejście do egzaminu, po zapisaniu się jednak na "nowy" kurs w 2013r. i otrzymaniu numeru PKK - (szkoła pobrała ten nr. także z Wydz. Komunikacji), mimo iż ta osoba mogła zapisać się już od razu do WORD-U. Osoba ta obecnie nie może zapisać się na egzamin. Proszę o podpowiedź w jaki sposób można odkręcić "ponowne" pobranie numeru. Dodam, ze pobrany nr. został odesłany z powrotem do W. Komunikacji-tam jednak nie istnieje taka adnotacja, a urzędnicy nie wiedzą co w takiej sytuacji zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy

      Proszę pójść do szkoły nauki jazdy i upewnić się, czy na pewno odesłali ten numer PKK.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  16. Dziękuje serdecznie za szybką odpowiedź :) Taki mam też zamiar ;) Myślą Państwo, że odesłanie przez szkołę numeru i potwierdzenie tego faktu na piśmie wystarczy dostarczyć do W. Komunikacji i sprawa będzie wyjaśniona? Raz jeszcze dziękuje za poradę i gorąco Państwa pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję, że tak. Jeśli Pan się zastanawia, to proszę także zadzwonić do Wydziału Komunikacji i niech powiedzą Panu czy to wystarczy, a jeśli nie wystarczy, to czego oczekują od Pana. Niestety nie w każdym Wydziale Komunikacji jest tak samo. Życzymy powodzenia w rozwiązaniu tej sytuacji oraz POWODZENIA NA EGZAMINIE NA PRAWO JAZDY. Pozdrawiamy!!!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  17. Witam, kurs ukończyłem w 2008 czy muszę mieć numer PKK? wiem że, moje papiery są w urzędzie komunikacji, czy jak oni wyślą moje papiery do word to czy mogę przystąpić do egzaminu bez problemu?

    OdpowiedzUsuń
  18. zdawałem egzamin na starych zasadach, teoria zdana, praktyka 3x nie, weszły nowe kursy czy teoria jest aktualna i czy musze robic cały kurs na nowych zasadach ????

    OdpowiedzUsuń
  19. Teoria jest ważna pół roku! Kurs jest cały czas ważny!


    ELKA SCHOOL

    OdpowiedzUsuń
  20. Robiłem kurs prawa jazdy (2010r.) w szkole nauki jazdy, wyjeździłem prawie wszystkie godziny lecz kurs nie został opłacony ani ukończony. Przerwałem z powodów osobistych. I czy teraz muszę skończyć kurs w tej samej szkole czy mogę rozpocząć w nowej szkole nauki jazdy.?? d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to było w 2010 roku, to może Pan rozpocząć kurs w innej szkole nauki jazdy, nie ma żadnego problemu!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  21. nie mam mozliwosci osobiscie udac sie do wydzialu komunikacji z prosba o przeslanie moich paperów do osrodka egzaminacyjnego w innym województwie..jak mozna rozwiazac ta sprawe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, proszę zadzwonić do Wydziału Komunikacji i zapytać, czy może uda się to załatwić przez udzielenie komuś z rodziny, czy znajomemu pełnomocnictwa! Życzę powodzenia!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  22. Witam, kurs robiłem w 2010 r, podchodziłem dwukrotnie do egzaminu praktycznego z wynikiem negatywnym. Zrobiłem przerwę.
    Teraz chcę doprowadzić sprawę do końca, tzn. zdać.
    Zapisałem się po raz drugi na kurs i musiałem wyrobić PKK.
    W związku z tym mam pytanie, czy mogę zdawać teorię przed końcem drugiego kursu, jesli już jeden zrobiłem i jest ważny oraz czy wystarczy w tym celu napisać podanie do Wydziału Komunikacji z prośbą o przesłanie dokumentów do ośrodka egzaminacyjnego?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, Raczej nie ma możliwości, ale proszę zapytać w Wydziale Komunikacji, który jest zgodny z Pana miejscem zameldowania.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  23. Witam.
    W 2008 roku ukończyłem kurs na prawko kat. A w szkole X.
    Nie poszedłem na egzamin. W 2014 roku z początkiem marca zacząłem kurs w szkole Y w celu po prostu odświeżenia wiedzy praktycznej i teoretycznej.
    Szkoła Y dostała mój profil PKK i zdałem tam egz. wew teoretyczny.
    Postanowiłem jednak jeszcze przed jazdami zdać sobie egzamin teoretyczny państwowy korzystając z zaświadczenia o ukończeniu kursu ze szkoły X gdzie kurs zrobiłem w 2008 roku.
    czy jest to możliwe czy sprawy ze sobą nie będą kolidowały???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, według nas będą kolidowały, gdyż posiada Pan numer PKK, ale jeśli chce Pan się upewnić jak sprawa wygląda, proszę zadzwonić do Wydziału Komunikacji lub Ośrodka Egzaminacyjnego i zapytać, czy jest taka możliwość. Pozdrawiamy!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
    2. Witam,
      Rozpoczęłam kurs w roku 2012, zdałam teoretyczny egzamin wewnętrzny oraz mam wyjeżdżone 30 godzin jazd, jednak po pierwszym egzaminie praktycznym wewnętrznym w szkole jazdy przeniosłam się do innego miasta i nie wracałam już do tej szkoły jazdy. Czy jest możliwe żebym mogła dokończyć kurs w innej szkole, w innym mieście nie płacąc całej kwoty za kurs? Dodam, że zabrałam wszystkie dokumenty ze szkoły jazdy i posiadam badanie lekarskie z tamtego okresu ważne bezterminowo (czy w takim razie konieczne jest robienie badań ponownie?)
      Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

      Usuń
    3. Może Pani dokończyć kurs prawa jazdy w innej szkole, nie musi Pani rozpoczynać kursu od nowa. Co do badania lekarskiego nie wiem ile jest ważne, ale w Szkole Nauki Jazdy powiedzą Pani, czy jest ważne, czy musi Pani robić od nowa!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
    4. W sumie powiem szczerze, że absurdalnym jest to by oba kursy ze sobą kolidowały. Przecież mogę zacząć tyle kursów ile Mi się żywnie podoba - a szkoły muszą mieć PKK bym w ogóle mógł zacząć jeździć u nich. Jeżeli macie rację to zaśmieje się poronionemu prawu w twarz - przecież wszystkie kursy po 1.07.1998 są ważne. No nic dziękuję za odp.

      Usuń
  24. Witam.
    W 2012 podchodziłam do egzaminu teorycznego którego nie zdała, teraz chciałabym dokończyc prawko ;) słyszałam że jeśli ma się dłuższą przerwę to trzeba wykupić u jakiegoś instruktora kilka godzin żeby móc podejść do egzaminu. Czy to prawda? a jesli tak to ile trzeba ich wykupić?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po roku czasu dokumenty odsyłane są do Wydziału Komunikacji, który jest zgodny z Pani miejscem zameldowania, proszę się tam udać i poprosić o przesłanie ich do Ośrodka Egzaminacyjnego. Aktualnie żeby podejść do egzaminu państwowego nie trzeba wykupywać dodatkowej teorii, ani godzin, chyba, że ktoś chce ;-)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  25. Witam! Mianowicie z celów takich że wyprowadzam się do innego miasta i zostały mi tylko 2h do przejechania to mogę sobie odebrać papiery i udać się po dłuższym czasie ponad roku na egzaminy ? Pomocy

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, przeprowadzam się do innego miasta i nie mogę tutaj udać się na egzaminy i chciałabym wiedzieć jak długo ważne są wyjechane godziny, tak by kontynuować w późniejszym czasie, pomocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie wiemy ile Pani kurs będzie ważny, ale aktualnie ważne są kursy na prawo jazdy, które zostały rozpoczęte po 1 lipca 1998 roku, także proszę się nie martwić ważnością kursu, a jak Pani znajdzie chwilę czasu, to proszę wyjeździć zaległe godziny i potem może umówić się Pani na egzamin na prawo jazdy :)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  27. Witam. W pazdzierniku 2013 roku zaczelam kurs a prawo jazdy. 19 listopada mialam pierwszy egzamin teoretyczny ktorego nie zdalam. jezeli bym chciala przystapic po raz drugi do egzaminu to czy moge dalej czy jest nie wazny i przez jaki czas moge zdawac teorie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoria jest ważna pół roku. Pani kurs prawa jazdy jest cały czas ważny, proszę pójść do Ośrodka Egzaminacyjnego i zapisać się na egzamin teoretyczny. Z tego co wnioskuję, to Pani teoria jest ważna do 19 kwietnia, ale raczej nie zdąży Pani zdać przed tym terminem egzaminu praktycznego. Powodzenia!!!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  28. z tego co czytalam to po zdanym egzaminie teoretycznym jest pol roku na zdanie egzaminu praktycznego wiec jezeli po 19 kwietna bym chciala sie zapisac na egzamin to bym mogla ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, może Pani, ale teorię będzie musiała Pani zdać ponownie!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  29. Witam.
    W 2001 roku ukonczylam kurs prawa jazdy, do egzaminu nie podeszlam, nie pamiętam czy wewnętrzne egzaminy zdałam i czy w ogóle do nich podchodzilam. Chcialabym teraz dokończyć kurs. Czy szkola może odmówić po takim czasie wydania papierów potrzebnych do,zapisania na egzamin

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam serdecznie, ja mam z kolei taką sytuacje, że zaczęłam chodzić na kurs jakoś w kwietniu tamtego roku, zostały mi do wyjeżdzenia około 3 godziny, lekarz był, wszystko bylo ok, lecz z przyczyn osobistych nie moglam dokonczyc kursu i zapisac sie na egzamin. W tym roku chcialam to zrobic, ale kiedy zglosilam sie do instruktora powiedział, że musze jeszcze raz płacic za cały kurs i chodzic na niego od początku. Bardzo proszę o odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, Pani kurs jest cały czas ważny, proszę zabrać swoje papiery od tych ludzi i przenieść je do innej szkoły nauki jazdy :)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  31. Witam, ja mam z kolei taką sytuację, ze zaczełam kurs jakoś w kwietniu tamtego roku, w maju 2013r jeszcze miałam jazdy i do wyjezdzenia zostały mi jakies 4 godziny, niestety z przyczyn osobistych nie mogłam tego wtedy zrobć, w tym roku chcialam dokończyć jazdy, uzyskac papiery, ponieważ lekarza itd mialam juz w tamtym roku, lecz instruktor powiedział mi, że to juz jest nieważne i ze muszę zapisać się na cały kurs jeszzcze raz i płacić za wszystko raz jeszcze. Bardzo licze na odpowiedź Państwa :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam
    Zdałem prawojazdy na kat.C byłem w wydziale komunikacji po następny numer PKK na prawojazdy CE i napisałem oświadczenie o wstrzymaniu druku prawojazdy z kat.C.
    Moje pytanie, czy mając numer PKK mogę dopiero za rok zapisać się na kurs CE? Ile jest ważny ten numer?
    Za odpowieć zgury dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, wszystko zależy od danego Urzędu, proszę zapytać w Wydziale Komunikacji, niech się odniosą do konkretnego przypadku :)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  33. Czy po zmianie nazwiska mozna przystapic do egzaminu jesli byla nie zdana teoria w 2006 roku ale mialam wtedy inne nazwisko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, można. Należy jeszcze raz wypełnić (poprawnie) wniosek o wydanie prawa jazdy i udać się z tym do Wydziału Komunikacji :)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  34. Witam ukończyłem kurs rok temu i mam pytanie ile są ważne dokumenty które dostałem od szkoły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie bezterminowo, chyba, że zmienią się przepisy!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  35. Witam! Mam takie pytanie jak nie zdam wewnętrznego egzaminu praktycznego to czy mogę zmienić szkołę i czy szkoła wtedy wydaje mi moje papiery?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkołę nauki jazdy można zmienić w każdej chwili.


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  36. Witam :)
    mam takie pytanie. robiłam kurs w 2011 r. wyjeździłam wszystkie jazdy i kartę pz mam przy sobie. nie podeszłam do egzaminu wewnętrznego, i teraz;
    czy zmieniając osk, badania które robiłam w 2011r są jeszcze ważne?
    i czy osk ma obowiązek przybić mi stempelek na kartę pz? Jeśli pójdę do nowego osk, to wystarczy zebym zrobiła tylko badania lekarskie i mogę dokupić godziny i kurs który zaczęłam wtedy dalej będzie ważny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, Jeśli wyjeździła Pani godziny to powinni Pani przybić pieczątkę, co do badań lekarskich, to zależy jaki jest ich termin ważności, chyba, że są bezterminowe. Musi Pani jeszcze w nowej szkole zdać egzaminy wewnętrzne jeśli nie zdała ich Pani w starej szkole nauki jazdy. Po zmianie szkoły nauki jazdy kurs będzie ważny, proszę się o to nie martwić ;-)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź ! :) więc biorę się do roboty ;-) Pozdrawiam !

      Usuń
  37. Witam!

    Robiłam kurs prawa jazdy 5 lat temu i niestety po dwóch nie zdanych egzaminach odpuściłam. Teraz chciałam zacząć wszystko od początku. Wiem, że to wszystko jest dalej ważne, jednak chciałam od nowa zrobić kurs, w zupełnie innym mieście itp. Chciałam zapytać czy nie ma problemu ze zrobieniem kursu po raz drugi po takim czasie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu! Pozdrawiamy Serdecznie!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  38. Witam,

    8 lat temu podchodziłam do egzaminu, teoretyczny zdałam, praktycznego niestety nie (4 próby). Wiem, że muszę zgłosić się do Wydziału Komunikacji z podaniem o przesłanie danych do WORD, ale w między czasie zmieniłam nazwisko. I jeżeli muszę teraz złożyć wniosek o wydanie prawo jazdy, to czy potrzebne jest nowe zdjęcie o badania, skoro w wydziale komunikacji już je maja? I co z rubryką "Numer Karty Kierowcy", skoro kiedyś te numery nie były przyznawane.

    Dziękuję za odpowiedź,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę pójść do Wydziału Komunikacji tam Pani się wszystkiego dowie, zostaną zaktualizowane Pani dane, a numer PKK zostanie Pani nadany, proszę się nie martwić, wszystko będzie dobrze ;-)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  39. Witam, czy mogę zdawać egzamin teoretyczny w swoim mieście a egzamin praktyczny w innym?

    OdpowiedzUsuń
  40. Mam pytanie, miałem zatrzymane prawko na dwa lata właśnie minęły i pobralem nr pkk zdałem teoretyczny a praktyczny nie. I chce ustalić drugi raz ale nie można bo znów mam pobrać nr pkk ,co jest grane???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje się, że w Pana przypadku taka jest procedura (nie chcę tutaj zbyt wiele pisać, bo nie znam szczegółów), jak Panu karzą, to proszę iść i tyle ;-)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  41. Nie zdałem egz praktycznego za pierwszym podejśćiem ,więc dlaczego wysyłają mnie po nowy nr pkk i nie moge ustalić egzaminu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, Czy Pana prawo jazdy zostało zabrane i zdaje Pan od nowa?


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  42. Tak od nowa a dlaczego mam zdawać jeszcze raz teoretyczny jeżeli nie minęło pół roku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzwoniłem kiedyś do Ośrodka Egzaminacyjnego i powiedzieli mi, że taka jest procedura, proszę zadzwonić do swojego Ośrodka Egzaminacyjnego, proszę zapytać raz jeszcze!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  43. Zdałam testy w 2014r i nie podeszłam do egzaminu końcowego praktycznego. Czy te testy muszę jeszcze raz zdawać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualnie Ośrodki Egzaminacyjne czekają na odpowiedź Ministerstwa w sprawie, czy testy zdane przed 25.08.2014 także będą ważne bezterminowo, dotychczas było tak, że zdane testy na prawo jazdy były ważne pół roku, wiadomo, że teraz zdane testy na prawo jazdy (po 25.08.2014) są ważne bezterminowo, zobaczymy jaka będzie odpowiedź Ministerstwa co do testów zdanych przed 25.08.2014 ;-) Napiszemy o tym na blogu na 100%. Pozdrawiamy!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  44. Witam serdecznie troche temat przedawniony ale mam wazne pytanie zdalem kurs 4lata temu podeszlem do egzaminu na prawo jazdy kategorii b teoria zdana praktyka dwa razy oblana i teraz moje pytanie wiem ze moj kurs jest nadal wazny lecz nie wiem czy egzamin teoretyczny jeszcze jest wazny wczesniej bym powiedzial ze 6 miesiecy i tyle lecz dzis egzamin teoretyczny raz zrobiony jest wazny cale zycie i stad moje pytanie czy bede zmuszony zdawac ten egzamin na nowych zasadach czy da jakos zrobic aby ten stary byl wazny??? Bardzo prosze o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, aktualnie ważne są testy na prawo jazdy zdane po 25 sierpnia 2014 roku, póki co testy zdane przed 25 sierpnia 2014 roku są ważne tylko pół roku! Z tego co się dowiedzieliśmy Ośrodki Egzaminacyjne czekają na odpowiedź z Ministerstwa w sprawie bezterminowej ważności testów zdanych przed 25 sierpnia 2014 roku, jaka będzie odpowiedź zobaczymy, póki co czekamy... Proszę zaglądać na bloga, z pewnością o tym napiszemy, Pozdrawiamy!

      Usuń
    2. Witam, przyłącze się do pytania, teorie zdałem w 2008 na starych zasadach, czy możliwe jest, że egzaminy zdane w tych latach będą bezterminowe, czy raczej nie ma szans? co najwyżej egzaminy zdane po 01.2013?

      Usuń
    3. Na 99% będzie tak, że ważne będą te egzaminy, których ważność kończy się po 25 sierpnia 2014 roku, czyli te, który były zdawane po 25.02.2014 roku ;-)


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  45. witam zdawalam 7 lat temu 2 razy podchodzilam do egzaminu praktycznego ,co teraz zrobic zeby zaczac od nowa dodam ze zmienilam nazwisko panienskie ,czy ten kurs bedzie wazny ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani kurs jest ważny, proszę się udać do Wydziału Komunikacji, który jest zgodny z Pani miejscem zameldowania, tam znajdują się Pani dokumenty i uzyska Pani tam niezbędnych informacji na temat co robić dalej ;-) Pozdrawiamy Serdecznie!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  46. Witam, Kurs robiłem kilka lat temu, we wrześniu byłem w wydziale komunikacji i dostałem numer pkk i moje dokumenty zostały wysłane do word, i tu moje pytanie ile jest ważny nr pkk i ile czasu word będzie przytrzymywał moje dokumenty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PKK jest ważny bezterminowo, chyba, że zmienią się jakieś przepisy, ale założenie jest takie, że nie ma on terminu ważności. WORD przetrzymuje dokumenty przez roku czasu, później odsyła je do Wydziału Komunikacji, który jest zgodny z miejscem zameldowania!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  47. witam,
    Mam pytanie. W 2009 roku ukończyłam kurs na prawo jazdy i podchodziłam kilkukrotnie do egzaminu państwowego z skutkiem negatywnym. Aktualnie mam w planach zrobić nowy kurs u innego instruktora (po długiej przerwie nie czuję się na siłach aby zdać egzamin) i podejść do egzaminu państwowego w ośrodku WORD w innym mieście niż poprzednio. Czy mój nowy instruktor dowie się, że już kiedyś kończyłam kurs i zdawałam egzamin? Moje dokumenty znajdują się w Starostwie ale ja w celu zaczęcia nowego kursu muszę pobrać nr Profilu Kandydata na Kierowcę, czy nie będzie z tym problemu skoro mój poprzedni wniosek znajduje się w Wydziale Komunikacji? Zależy mi na tym żeby zacząć kurs w nowej szkole jazdy z czystym kontem i zapomnieć o poprzednich niepowodzeniach, ale nie wiem czy jest to możliwe w takiej sytuacji.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam

      Naszym zdaniem nie ma sensu ukrywać tego co było kiedyś, proszę udać się do Wydziału Komunikacji, tam należy poprosić o przesłanie dokumentów do Ośrodka Egzaminacyjnego. Następnie proszę wykupić jazdy dodatkowe oraz dodatkową teorię. Naszym zdaniem nie ma potrzeby rozpoczynania tej historii od początku ;-)


      Pozdrawiamy
      ELKA SCHOOL

      Usuń
  48. 2,5 roku temu zaczęłam kurs ale nie skończyłam go. teraz chciałabym zacząć od nowa ale w innej szkole natomiast pojawia się pytanie co zmoim nr pkk z poprzedniej szkoły? nie chciałabym z pewnych względów kontaktować się z instruktorem z poprzedniej szkoły czy mogę po prostu wyrobić nowy nr pkk?

    OdpowiedzUsuń
  49. Witam,
    być może podobne pytanie już padło na tym blogu, ale chcę się upewnić. Robiłam kurs w 2009 lub 2010 r. w pewnym OSK, chodziłam na wszystkie zajęcia teoretyczne i wyjeździłam wszystkie jazdy, jednak z przyczyn osobistych musiałam wyjechać na jakiś czas do innego miasta i przerwałam kurs nie podchodząc do żadnego egzaminu wewnętrznego. Teraz chcę go dokończyć. Czy ten kurs jest nadal aktualny, czy muszę go robić go początku czy jedynie podejść do egzaminów? dodam że w tej szkole powiedzieli ze to już jest nieaktualne i muszę wszystko od początku zacząć... ;/ co należy zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kurs nadal jest ważny, chyba, że szkoła nauki jazdy zniszczyła dokumenty (po dwóch latach Pani nieaktywności miała do tego prawo). Proszę zapytać, co się dzieje z Pani dokumentami, gdzie one są? Pozdrawiamy Serdecznie!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
    2. czyli rozumiem, ze jeśli szkoła zniszczyła dokumenty to muszę robić nowy kurs od początku?

      Usuń
  50. Witam,
    mam pewne pytanie. Dwa lata temu ukończyłam kurs na prawo jazdy. Podchodziłam do egzaminu teoretycznego 4 razy - wszystkie negatywnie, z czego ostatni egzamin miałam 30 stycznia 2014 roku. Co muszę zrobić, aby znowu móc podejść do egzaminu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę się udać do Wydziału Komunikacji, który jest zgodny z Pani miejscem zameldowania, proszę poprosić o przesłanie dokumentów do Ośrodka Egzaminacyjnego, zaraz po tym jak dokumenty dotrą może się Pani umówić na egzamin na prawo jazdy, pozdrawiamy


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  51. Witam, mam takie pytanie skonczyłem kurs w 2008 roku podszedłem do egzaminu ale go nie zdałem, od tego momentu zmieniły mi się dane, byłem w wydziale komunikacji Pani dała mi wniosek do wypełnienia ale obawiam się że powinna mi kazać napisać podanie o zmianie danych i wydaniu dokumentów, wiem również że muszę zrobić badania oraz dać zdjęcia ale nie wiem jak mam napisac to podanie..? i czy mogę zrobić to listownie ? ponieważ mieszkam ponad 200 km i nie za bardzo mam jak jechać do miejsca zameldowania,.... z góry dziękuje o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zadzwonić do danego Wydziału i zapytać, czy da się to załatwić przez pełnomocnika. Pozdrawiamy!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  52. no dobrze a jak mam napisać to podanie??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę pójść do Wydziału Komunikacji, tam to Pan załatwi i powiedzą Panu co i jak! Pozdrawiamy!


      ELKA SCHOOL

      Usuń
  53. Witam ! :)
    Zaczęłam kurs kategorii B w Sierpniu 2014r. skończyłam teorie i wyjeździłam wszystkie godziny pod koniec Października 2014r. lecz zdałam tylko wewnętrzny i miałam iść jeszcze zdać teorie wewnętrzną na początku Listopada 2014r. ale z powodów osobistych nie mogłam. Czy mam jeszcze ważny kurs czy muszę od nowa zaczynać? Dziękuje z góry za odpowiedz.. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam

      Pani kurs jest cały czas ważny!


      Pozdrawiamy
      Elka School

      Usuń
  54. Witam,
    Czy jeżeli zdalam teorie,a egzaminu praktycznego nie mogę zdać w tym mieście to moglabym się przenieść do innego miasta i tam zdawać egzamin praktyczny? Czy musialabym tam tez od nowa teorie zdawać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można samą praktykę zdać w innym mieście :)

      Usuń
  55. Witam, przystąpiłam do kursu na prawo jazdy w 2008 roku w 2009 roku miałam ostatni niestety negatywny egzamin. Mamy rok 2015 chciałabym ponownie przystąpić do kursu i egzaminow tylko w zupełnie innym województwie. Jak to będzie teraz wyglądało, czy moje papiery są jeszcze gdzieś w jakiejś bazie danych? Ponieważ obecna szkoła jazdy mówi mi ze musze skontaktować się z ośrodkiem komunikacji odnośnie numeru pkk, którego ja w tamtych latach nie miałam, czy to oznacza że jeżeli ja do nich zadzwonię to oni mi taki numer podadzą i ja następnie będę mogła przekazać go szkole jazdy która już wszytkim nnym się zajmuje czyli zapisywaniem na egzamin itp. Mieszkam obecnie na terenie woj.łódzkiego i tu teraz chciałabym odbywać szkolenie i egzami wczesniej było to w Wielkopolsce. Dodam że moje miejsce zameldowania nie zmieniło się nadal jest to wielkopolska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, proszę udać się do Wydziału Komunikacji który w tamtym czasie był zgodny z Pani miejscem zameldowania! Pozdrawiamy, Elka School

      Usuń
  56. Witam. mam pytanie odnośnie pkk. Kurs rozpoczełem w 2011 roku teorie zdałem ale oblałem praktyczny 3 razy, postanowiłem odpuścić. czy w związku z tym muszę wyrobić teraz to pkk aby móc umówić się na egzamin( w wydziale komunikacji mówią że nie bo łapie mnie stary system obiegu dokumentów ale w WORD-zie domagają się pkk;/)?; Czy muszę dokupować jakieś jazdy albo odbyć dodatkowe szkolenie teoretyczne czy po prostu wystarczy że w umówię się na egzamin w momencie gdy moje dokumenty dotrą do word-u? ?;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, wydział Komunikacji powinien Panu wydać PKK. Pozdrawiam

      Usuń
  57. Witam.
    Mam pytanie w sprawie przygotowania do ponownego egzaminu na prawo jazdy.
    Otóż 5 lat temu ( w 2010 roku) podchodziłem już do egzaminu na prawo jazdy w Gdyni (mam ukończony kurs). Niestety nie udało mi się wtedy zdać. Teraz chciałbym ponownie do niego podejść ale w Gdańsku. Kurs kończyłem w Wejherowie, gdzie jestem zameldowany.
    1)Czy dokumenty automatycznie zostały wysłane przez WORD w Gdyni do wydziału komunikacji w Wejherowie tj. miejscu mojego zameldowania?
    2) Czy udając się do wydziału komunikacji muszę składać prócz pisma o przesłanie dokumentów do WORD również jakiś wniosek o zmianę ośrodka egzaminacyjnego z Gdyni na Gdańsk?
    3) Czy w związku z tym, że egzamin zdawałem w 2010 roku i zmieniam WORD muszę ponownie składać wniosek PKK?
    4) Chciałbym wykupić jazdy dodatkowe w tym celu niezbędna będzie kopia PKK? Czy wydział komunikacji udostępni taką kopię?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Jeśli przez rok nie zdawał Pan egzaminów to tak.
      2. To zależy od Wydziału Komunikacji.
      3. Zostanie Panu nadany PKK.
      4. Tak

      Usuń
  58. Witam. Prawo jazdy zaczęłam robić w czerwcu. Niestety wszystko długo się ciągnęło, jedna godzina teorii w tygodniu nie raz coś wypadło i nie było w ogóle tak samo z praktyką. Pod koniec sierpnia zaczęłam jazdy. Nie zdałam egzaminu wewnętrznego. Nie przystąpiłam do niego po raz drugi. Chciałabym zacząć kurs od nowa ale w innej szkole. Jak to jest w numerem pkk ? Mogę wyrobić nowy czy muszę udać się do szkoły jazdy po swój numer ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę zabrać dokumenty ze starej szkoły nauki jazdy i przenieść do nowej szkoły nauki jazdy. Po co rozpoczynać wszystko od nowa, najlepiej dokupić jazdy + teorię i tyle ;-)

      Usuń
  59. Zaczęłam kurs w 2013r. po wprowadzeniu zmian.Wszystkie jazdy zostały wyjeżdżone i dok złożone do WORD-u. W tym czasie podchodziłam do egzaminów teoretycznych 2 razy i niestety nie udało mi się ich zdać, pozostawiłam wszystko w zawiedzeniu. W tym momencie chce zamknąć temat prawka i pozaliczać wszystko i nareszcie jeździć. Jak wygląda sprawa z ponownym podejściem do egzaminów co muszę zrobić ? Pozdrawiam Paulina :)

    OdpowiedzUsuń
  60. witam,
    10 lat temu ukończyłam kurs na prawo jazdy. zdawała, 6 razy nieskutecznie i dałam sobie spokój. chce znowu zacząć. co trzeba zrobić? Najpierw dokupić jazdy, żeby przypomnieć jak to szło? potem jechać do starostwa żeby przesłali moje dokumenty spowrotem do wordu? i założą mi ten profil kieorwcy czy już nie trzeba skoro zdawałam kiedyś? pewnie bede musiala doniesc nowe badania lekarskie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starostwo > PKK > Poprosić o przesłanie dokumentów do OE > poczekać, aż zostaną wysłane > zapisać się na egzamin ;-)

      Co do badań, to kwestia jest taka, czy te stare są aktualne, czy też nie?

      Usuń
  61. Proszę się udać do Wydziału Komunikacji, tam zostały wysłane Pani dokumenty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę poprosić o przesłanie ich do ośrodka egzaminacyjnego :)

      Usuń